Otázky a odpovědi

Připravili jsme pro Vás odpovědi na nejčastější otázky týkající se procesu náboru. Věříme, že zde najdete vše potřebné. Pokud však zůstane nějaká Vaše otázka nezodpovězena, pak nás neváhejte kontaktovat, my Vám ji rádi zodpovíme.


1. Jak se mohu ucházet o volnou pracovní pozici?

Pokud jste v naší nabídce našel pro Vás vhodnou pozici, pečlivě vyplňte formulář, který se nachází vždy pod popisem nabízeného pracovního místa. Do formuláře vložte i strukturovaný životopis, případně i motivační dopis či další dokumenty.

Vyplněním formuláře se dostáváte do naší databáze uchazečů o zaměstnání.

2. Jaký je další postup po vyplnění formuláře / zaslání životopisu?

Vyplněné informace se uloží do naší databáze uchazečů o zaměstnání a zároveň je o Vašem zájmu informován personalista. Ten posoudí zaslaný životopis i vyplněné údaje v souvislosti s našimi požadavky na konkrétní pracovní pozici.

Pokud budete splňovat námi stanovené požadavky, personalista Vás telefonicky pozve k pracovnímu pohovoru.

3. Mohu se ucházet o více pracovních pozic?

Ano. Pokud tato situace nastane, stačí vyplnit formulář jen jednou a přiřadit ho k vybraným pozicím. Díky tomu budete zařazeni do všech Vámi vybraných výběrových řízení.

4. Jak se dozvím, že jsem byl / nebyl vybrán na pracovní pohovor?

Pokud Váš životopis odpovídá požadavkům na danou pozici, bude Vás personalista informovat telefonicky nebo písemně v nejbližších dnech od vyplnění formuláře. Pokud budete pozván na pohovor, pečlivě se na něj připravte a buďte dochvilný. Pokud se ucházíte o dělnickou pozici, můžete během pohovoru navštívit i pracoviště, na kterém byste, v případě úspěšného pohovoru, pracoval.

Pokud Váš životopis neodpovídám stanoveným požadavkům, pak Vás bude personalista kontaktovat e-mailem.

5. Jak se dozvím, že jsem byl / nebyl zařazen do užšího kola výběrového řízení?

Personalista Vás písemně či telefonicky vyrozumí o tom, zda budete pozván do užšího kola výběrového řízení či nikoliv. Termín odpovědi Vám v návaznosti na probíhající výběrové řízení sdělí pracovník, který povede první kolo pohovorů.

6. Jak probíhá pohovor?

Pohovor ve většině případů vede Váš případný budoucí nadřízený někdy i ve spolupráci s personalistou.

Buďte připraveni i na možnost přezkoumání Vašich dovedností a rozsahu znalostí, které uvádíte v životopise, či jsou na pozici požadované.

Pokud máte domluvenou schůzku či přijímací pohovor na přesný čas, nezapomeňte, prosím, na dostatečnou časovou rezervu. Z důvodu limitovaných parkovacích míst uvnitř firmy, odstavte Vaše auto na parkovišti před areálem naší společnosti.

Před vstupem do areálu je nutné vyřídit na recepci povolení ke vstupu, bez něho nebudete do areálu vpuštěni. Zároveň Vám na recepci vysvětlí cestu na dané oddělení případně vyznačí místo na mapce areálu. Upozorňujeme, že Vám cesta na dané oddělení může trvat cca 10 - 20 minut.

7. Co mě čeká před nástupem do zaměstnání?

Po úspěšném zakončení výběrového řízení nebo před nástupem Vás bude kontaktovat personalista, aby Vám sdělil bližší informace k nástupu a požádal Vás o spolupráci při formalitách, které je nutné vyřídit ještě před nástupem do naší společnosti.

Tato spolupráce spočívá především ve vyzvednutí několika tiskopisů, které je nutné vyplnit či potvrdit před vlastním podpisem pracovní smlouvy. Jedná se především o formuláře týkající se vstupní lékařské prohlídky.

8. Jak vypadá první pracovní den v UNEX?

V den nástupu se dostavíte na personální oddělení, kde podepíšete pracovní smlouvu s dalšími potřebnými dokumenty. Při zakládání karty zaměstnance a vyřizování důležité administrativy se seznámíte i se mzdovou účetní, která bude mít na starosti zpracování Vaší mzdy a daňových záležitostí.

Kromě pracovních dokumentů od nás obdržíte i Brožuru nového zaměstnance, která Vám pomůže rychleji se zorientovat v novém prostředí.

Po formalitách na personálním a mzdovém oddělení absolvujete školení bezpečnosti práce a následně se již budete hlásit na Vašem pracovišti u svého nadřízeného. Ten Vás seznámí s Vaším pracovištěm, jeho fungováním, zásadami BOZP a dalšími interními předpisy a směrnicemi.

V prvních dnech se seznámíte i s náplní Vaší práce, se svými kolegy a nejbližšími spolupracovníky.

9. Mohu Vám zaslat životopis e-mailem?

Ano, ale preferujeme vyplnění formuláře vč. přiložení životopisu a motivačního dopisu přímo na našich kariérních webových stránkách, díky čemuž se dostáváte ihned do naší databáze uchazečů o zaměstnání.

10. Pokud nenajdu na stránkách vhodnou pozici a přesto mám zájem v UNEX pracovat, jak mám postupovat?

Zašlete nám svůj životopis e-mailem s doplněním informace, o jakou pozici byste měl zájem. Přiložte i motivační dopis. Personalista posoudí dostupné informace a v případě, že byste dle jeho názoru byl vhodným kandidátem na některou z pozic, bude Vás informovat o této pozici, případně Vás může rovnou pozvat na pohovor.

V případě, že personalista nenajde pro Vás vhodnou pozici v otevřených výběrových řízeních, bude Vás kontaktovat. Po Vašem souhlasu o zpracování informací, zadá Vaše údaje do databáze uchazečů o zaměstnání a jakmile bude vhodná pozice vypsána, bude Vás informovat.

11. Mám zájem se dozvědět o nabízených pozicích případně i o UNEX víc. Je možné se domluvit na osobním jednání?

Ano, podmínky pro osobní setkání se však liší v návaznosti na místo působení resp. výrobním závodě.

Personální oddělení v Uničově můžete navštívit každý pracovní den od 7 do 12 hodin. Personální oddělení v Olomouci můžete navštívit po předchozí telefonické či e-mailové domluvě každý čtvrtek od 7 do 12 hodin. Personální oddělení ve Snině pouze po předchozí telefonické či e-mailové domluvě.

Osobně nás však můžete navštívit i na veletrzích pracovních příležitostí, kariérních dnech či burzách práce. Bližší informace o nejbližších akcích najdete ZDE

Nenašli jste odpověď na Vaši otázku? Kontaktujte nás!

Mgr. Zdeňka Buchtová
Personalista

E-mail:
personalistika__at__unex.cz
Telefon:
+420 585 072 727

Kontaktujte nás přímo